Sunday, October 16, 2011

Tunjulkan Kelebihan Anda Semasa Temuduga

Untuk mendapatkan kerja sebagai seoranf pramugari anda dikehendaki menghadapi beberapa lapis interview and test:

1. peperiksaan kelayakan dan physical - syarikat menetapkan keperluan perkerjaan. Ketinggian 165 cm, berat badan dan tanpa kecacatan yang nyata. Semasa anda datang untuk temuduga, ini yang akan dilakukan dulu. Ambil timbangan, ketinggian dan semak kelayakan.

Setengah airlines menetapkan peperiksaan bertulis terutama untuk bahasa inggeris. Sekiranya anda tidak boleh bertutur, munkin anda perlu mengikuti kelas. Kami ada menyediakan material belajar, sebagai bahan tambahan.


2. Sekiranya anda cukup syarat, anda dipanggil untuk 'group interview'. Banyak yang dapat diputuskan disini. Sekira anda dikehendaki menperkenalkan diri, dan bercakap selama dua minit, kami akan tahu samaada anda boleh bebicara dalam bahasa inggeris. Kalau terlalu ramai yang datang, munkin kami akan panggil ramai sekali dan mainkan tape -- dan anda jawap soalan dari apa yang anda dengar.

3. Kemudian interview seorang seorang - Ini yang final, kalau lulus, anda kena pergi training 3 bulan. Kalau lulus, anda akan mendapat sijil dan boleh terbang.


No comments:

Post a Comment