Wednesday, February 8, 2012

Airline Baru Singapore Scoot Mengambil Pramugari

Syarikat penerbangan baru berpengkalan di Singapura, Singapore Scoot, yang dijanka memulakan penerbangan pada bulan Jun 2012 ke Sydney Australia telah menawarkan pekerjaan kepada pilot and cabin crews.

Buat pemulaan, Scoot telah mengambil seramai 50 orang juruterbang dan didalm proses menumu ramah untuk mencari 200 orang cabin crews. Pengambilan ini sesuai dengan plan asal untuk menulakan penerbangan pada awal Jun 2012.

Oleh kerana syarikat ini merupakan milik penuh SIA, Singapore Airlines, adalah dijangka dianya tidak akan menghadapi masaalah untuk melancarkan penerbangan pada tarikh yang ditetapkan.
Ini kerana SIA mempunyai pengalaman yang luas didalm menguruskan penerbangan




According to this video, over 1000 people applied online. The airline, like the majority in this region does not go for experienced applicants. It is easier to train and shape younger inexperienced person.

As this a low cost carrier, there are a small difference in the selection criteria. The airline is going to basic, the beauty and polished mannerism is not what it look for. It wants people that can serve and keep the passengers occupied in the long sectors of its journey.

One of the item that will be unique for Singapore Scoot will be, the crews are expected to share room.

No comments:

Post a Comment