Monday, March 26, 2012

Peluang Kerja Aircraft Engineer

Saya sertakan link berkenaan kerjaya Aircraft Engineer. Ia nya di rakam di New Zealand, perhatikan slang yang di gunakan.. semacam dengan Australian...



Kerjanya bukan jenis office work. Anda kena kerja di luar munkin di airport atau di dalam hangar atau garage kapal terbang.

Jenis kerja - hand on, kena pegang spanner, munkin tukar tyres atau brake kapal, munkin kerja tukar black boxes, atau membuat repair atau modification untuk kapal terbang.

Peluang Kerjaya.

a. Semalam saya berjumpa dengan seorang kawan yang masih bertugas dengan sebuah syarikat Kargo di Johor Bharu, dia datang menemu duga engineer untuk syarikat nya. Dia kata memang susah nak dapat... susah dan mahal. Sekarang untuk experienced engineer untuk B747 avionics, bayaran gaji lebih kurangRM15,000. Itu pun susah nak dapat. Sebab mereka akan pergi ke Kuwait atau Qatar.. dapat US$15,000.

b. Ada seorang dari airforce tetapi dah dapat license, kerja dengan MAS dapat RM11,000 sebulan. Dia nak minta kerja training, tetapi saya kata training school tak mampu bayar 11,000. Separuh boleh.. untuk orang dah pencen.

Peluang kerja memang terbuka luas. Aircraft engineer di perlukan di mana mana.

No comments:

Post a Comment